کد مطلب:149449 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:138

خبث باطنی اصحاب عمر سعد
جبن و طمع نمی توانند وقایع جنایت آمیز كربلا را توجیه كنند و كینه ی شخصی نیز اگر علاوه شود همچنین، زیرا كینه ی شخصی در كار نبوده. امام حسین هم در عاشورا فرمود: آیا حلالی را حرام و حرامی را حلال كرده ام (كه از روی عقیده با من بجنگید) یا مالی را برده ام و خونی را ریخته ام (كه روی عداوت شخصی با من بجنگید)؟ جبن و طمع نمی تواند مثله و تنكیل و كشتن طفل صغیر و آب بستن و اسب تاختن را توجیه كند. باید گفت در طینت امثال شمر یك نوع خبث ذاتی و كینه ی با حقی وجود داشته و با هر عمل جوانمردانه مخالف بودند.